Opzoek naar zoekmachine adverteren

Via welke zoekmachines kun je adverteren

Wanneer je via een zoekmachine wilt adverteren zijn er verschillende opties. Er zijn veel verschillende zoekmachines maar de grootste blijft natuurlijk Google. Wist je dat wereldwijd 79,8% van de zoekopdrachten gaan via Google? Naast Google zijn er ook andere zoekmachines waar je kunt adverteren. Je bereikt er wel een kleiner publiek mee, maar wees niet getreurd. Ook dit is alsnog een miljoenenpubliek en zeker de moeite waard om er te investeren. Je kunt onder andere investeren bij Bing en Yahoo (Microsoft) of via de zoekmachine Baidu (van China). Vooral als je in China of Aziatische landen je zichtbaarheid wilt vergroten is het kiezen voor Baidu een hele slimme optie.

zoekmachine adverteren

Waarom adverteren via een zoekmachine?

Wanneer je via een zoekmachine adverteert bereik je ten eerste een gigantisch groot publiek. Ongeacht voor welke zoekmachine je kiest, je zult miljoenen mensen bereiken. Ten tweede is het adverteren via een zoekmachine ontzettend slim. Waarom? Wanneer iemand op zoek is naar iets gebruikt deze een zoekmachine. Je adverteert dus niet random bij maar je advertentie wordt getoond aan mensen die ook daadwerkelijk op zoek zijn naar hetgeen dat jij aanbiedt.

 

Voorbeeld: Je woont in Amsterdam en je hebt trek in sushi. Je woont nog niet zo lang in de grote stad en weet niet waar je moet beginnen. Wat doe je dan? Juist! Je googelt waar je de lekkerste sushi in Amsterdam kunt halen. Heb jij een Japans restaurant met een expertise in sushi dan is het heel slim om hiermee te adverteren. Wanneer er een zoekopdracht wordt ingegeven en de resultaten zichtbaar zijn, zijn de eerste drie links altijd de advertenties. Dit zijn betaalde advertenties waar iedereen gebruik van kan maken. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Je verdient je uitgaven zo terug wanneer iedereen ervoor kiest om bij jou de sushi te bestellen. Want laten we eerlijk zijn, hoe vaak scroll je nu echt door alle zoekopdrachten heen? Het is belangrijk dat je op de eerste resultaten pagina staat en het liefst zo hoog mogelijk op deze pagina. Dit bereik je onder andere door te adverteren.

Kan je de statistieken van je advertentie meten?

De statistieken, of de zogenaamde parameters van je advertentie, kun je zeker meten. Dit is heel handig zodat je kunt zien of het adverteren via zoekmachines de juiste manier van adverteren voor jou is. Wanneer je gaat voor bijvoorbeeld Google Ads kun je bijhouden hoeveel mensen op je advertentie klikken, hoe groot het percentage is dat uiteindelijk echt overgaat op een aankoop, wat de kosten van jouw advertentie zijn en hoe groot het publiek is dat je via jouw advertentie bereikt.

Adverteren via een zoekmachine? Doen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *